Z uwagi na dużą liczbę wpisów stworzonych bez wątpienia wyłącznie w celu pozycjonowania stron na określone frazy, dodaliśmy do wszystkich linków (w postach i podpisach) atrybut rel="nofollow". Z tego względu wszystkie dodane linki straciły swoją moc pozycjonerską. Forum jest dla Was, dlatego prosimy o zamieszczanie wyłącznie "prawdziwych" tematów i odpowiedzi.

3ds Max czy Cinema 4D (GameDesign)

Premiere, After Effects, efekty specjalne oraz 3D
  • Wiadomości
Offline

LoneRanger

  • Posty: 2
  • Rejestracja: 5 mar 2015, o 23:47

3ds Max czy Cinema 4D (GameDesign)

Post5 mar 2015, o 23:56

Witajcie,

Od dawna mnie interesuje grafika 3D i już wiele razy się do niej zabierałem ale początki niestety do łatwych nie należą. I tak przy pierwszym spotkaniu z Maxem kilka lat temu szybko się go pozbyłem. Później wypróbowałem program Cinema 4D i było lepiej bo już z tutorialem udało mi się stworzyć i wyrenderować odtwarzacz mp4. Niestety na tym się skończyło i przy kolejnym podejściu do 3DS Maxa wyposażyłem się w "Biblię" wartą 180 zł - skończyło się na pierwszym rozdziale o interfejsie 8-)

Widziałem, że na eduweb są kursy do Maxa ale wydają się być nieco przestarzałe a patrząc na spis treści trochę chaotyczne. Z kolei kurs do Cinemy prezentuje się znacznie ciekawiej. Normalnie wybrałbym Cineme ale interesuje mnie tworzenie modeli na silnik Unreal Engine 4. Wiem, że Cinema potrafi eksportować pliki FBX a ich import (z Cinemy) do UE jest ciągle poprawiany (już teraz jest prawie perfekt). Tylko, że tak przeglądam zagraniczne fora i każdy doradza jednak 3DS Maxa. Czytałem, że Cinema jest świetna w integracji z AE i w animacji ale jak jest z modelowaniem? Czy 3DS Max faktycznie góruje czy to tylko wieloletnie przyzwyczajenia jego użytkowników?
Offline
Awatar użytkownika

Yasiek

  • Posty: 215
  • Rejestracja: 30 wrz 2011, o 19:30
  • Lokalizacja: Dublin

Re: 3ds Max czy Cinema 4D (GameDesign)

Post6 mar 2015, o 04:31

Dla mnie osobiscie prosciej modelowac w 3ds max, jakos modyfikatory Cinemy nie sa za bardzo intuicyjne dla mnie, ale to raczej kwestia przyzwyczajenia. Jesli chodzi o modelowanie na potrzeby gier to raczej sklanialbym sie w strone Maya. Maya jest podobne do 3ds maxa (jako ze z jednej stajni) i z tego co sie orientuje stworzeona wlasnie do animacji (gier jak i animacji animacji :) ). Kwestia jeszcze jakie modele bedziesz tworzyl? Jesli chodzi o modele otoczenia (domki jakies lokacje itd) to stawialbym na 3ds maxa (subiektywnie) jesli jednak chodzi o modelowanie postaci to stawiam na Cineme... z reszta jak checsz te postacie potem zrigowac to (znowu moim zdaniem) wygodniej w Cinema ale za to 3ds max ma chyba bardziej rozbudowany mechanizm jesli chodzi o zapisywanie i animowanie pomiedzy zapisanymi pozami (jesli wiesz o co mi chodzi).

Co do kursow: z tego co sie orientuje sam interfejs 3ds maxa zmienil sie od czasu premiery kursu, wiec moze trzeba bedzie poszukac po menu, ale z tego co wiem nie wprowadzili zadnych zmian ktore kasowaly by jakies funkcje. Kurs jest na prawde dobry - wystarcza zeby poskladac potem samemu to co sie chce. (mowie o 3ds max techniki pracy - bo akurat ten mam). Jesli chodzi o CIneme to w tym kursie Jerzy bardzo kodladnie omawia nie tylko sama teorie 3D ale takze mechanizmy jakich uzywa Twoj komputer zeby toto w ogole dzialalo.
Polecam oba kursy jesli chodzi o jakosc, ale proponuje zdecydowac sie co chcesz konkretnie modelowac i pobrac sobie demo i tego i tego a potem wybrac ten, w ktorym sie lepiej czujesz.
Jest jeszcze opcja robienia czesci pracy w np 3ds maxie i konczenie tego w Cinema, albo odwrotnie.
Pozdrawiam
Yasiek

P.S
z tego co sie orientuje mozesz z Cinemy bez problemu wyexportowac do UE w postaci OBJ :)
Non progredi est regredi
Offline

LoneRanger

  • Posty: 2
  • Rejestracja: 5 mar 2015, o 23:47

Re: 3ds Max czy Cinema 4D (GameDesign)

Post6 mar 2015, o 14:22

Zdecydowanie zależy mi na statycznych modelach. Co do animacji to do Maxa jest chyba specjalny plugin od UE, a w ostatniej wersji silnika wprowadzili animowanie postaci bezpośrednio w silniku. No nic, może jednak dam kolejną szansę Maxowi, może z wideokursem będzie lepiej. Dzięki za wyczerpującą odpowiedź.
Offline

kajme

  • Posty: 35
  • Rejestracja: 10 sty 2014, o 18:29

Re: 3ds Max czy Cinema 4D (GameDesign)

Post17 lis 2015, o 16:34

Odgrzewam temat, bo szukam jakiegoś dobrego kursu pod 3ds max. Dla początkujących. Możecie polecić coś w tym temacie?
Offline
Awatar użytkownika

Morgtus

  • Posty: 79
  • Rejestracja: 10 paź 2012, o 15:42
  • Lokalizacja: Gdańsk

Re: 3ds Max czy Cinema 4D (GameDesign)

Post27 lis 2015, o 14:09

Polecam kursy Eduweba w tej dziedzinie http://eduweb.pl/kategorie/3d-studio-max

Jedynie szkoda, że ścieżka nie została bardziej rozwinięta, jakieś bardziej zaawansowane techniki. Choć ostatecznie i tak przerzuciłem się na Cinemę, więc nie przeszkadza to tak bardzo.
Strona portfolio http://www.morgtus.pl - montaż i edycja wideo, postprodukcja, grafika komputerowa.
Obrazek

Wróć do Postprodukcja Wideo i 3D

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości

cron