Z uwagi na dużą liczbę wpisów stworzonych bez wątpienia wyłącznie w celu pozycjonowania stron na określone frazy, dodaliśmy do wszystkich linków (w postach i podpisach) atrybut rel="nofollow". Z tego względu wszystkie dodane linki straciły swoją moc pozycjonerską. Forum jest dla Was, dlatego prosimy o zamieszczanie wyłącznie "prawdziwych" tematów i odpowiedzi.

Studia zaoczne czy Szkolenia i Certyfikaty?

Dowolne, luźne tematy

ernest

Studia zaoczne czy Szkolenia i Certyfikaty?

Post12 paź 2015, o 10:46

Witam,

Ostatnio rozpocząłem studia informatyczne w trybie zaocznym. Co prawda to dopiero początek, ale już na ostatnich zajęciach zaczęło mnie zastanawiać czy to jest to. Jestem po Technikum Informatycznym i odczuwam, że na tych studiach, patrząc przynajmniej na najbliższy rok niczego nowego się nie nauczę. Stąd dylemat czy warto poświęcać praktycznie wszystkie weekendy na uczenie się czegoś co już potrafię lub czegoś czego prawdopodobnie nie wykorzystam? Czy lepiej ten czas i pieniądze zainwestować w szkolenia/kursy/certyfikaty, które konkretnie dotyczą zagadnień, które mnie interesują i w którym kierunku chcę się rozwijać? Czy tyle czasu i pieniędzy jest warte tego papierka?

Chciałbym usłyszeć wasze zdanie na ten temat, co o tym myślicie?

Serdecznie Pozdrawiam
Awatar użytkownika

Piotr Palarz

Ekspert

Ekspert

Re: Studia zaoczne czy Szkolenia i Certyfikaty?

Post12 paź 2015, o 12:01

Według mnie warto. Ale trzeba zmienić myślenie. Zawód zdobywa się w szkole zawodowej lub technikum. Studia są dla Ciebie. Mają pomóc Ci się rozwinąć. Oczywiście też nauczyć czegoś nowego. Ja ze swojej perspektywy powiem tak: 80% czasu to będzie czas stracony, ale warto się poświęcić dla 20%. Mówię o podobnym przypadku jak Twój.

Na rynku pracy ten papierek ma znaczenie, ale coraz mniejsze. Wg mnie ważniejsze są szkolenia i certyfikaty.