Z uwagi na dużą liczbę wpisów stworzonych bez wątpienia wyłącznie w celu pozycjonowania stron na określone frazy, dodaliśmy do wszystkich linków (w postach i podpisach) atrybut rel="nofollow". Z tego względu wszystkie dodane linki straciły swoją moc pozycjonerską. Forum jest dla Was, dlatego prosimy o zamieszczanie wyłącznie "prawdziwych" tematów i odpowiedzi.

Swiatlo - Visibility - cinema 4d problem

Premiere, After Effects, efekty specjalne oraz 3D
  • Wiadomości
Offline
Awatar użytkownika

Yasiek

  • Posty: 213
  • Rejestracja: 30 wrz 2011, o 19:30
  • Lokalizacja: Dublin

Swiatlo - Visibility - cinema 4d problem

Post14 mar 2014, o 05:47

W zakladce General, Visible light: Visible.
i teraz jak jakis obiekt ustawie "za" tym swiatlem to to swiatlo (rozumie przez to lune niejako) jest i tak nadal za nim widoczne chociaz samo swiatlo nic za tym obiektem nie oswietla....
W zakladce Visibility zmienialem juz co sie dalo i chyba we wszystkich konfiguracjach - nic nie pomaga.
Wpadlem nawet na szatanski pomysl zalaczenia w celach testowych GI, ale nadal lipa.
Jedyne co wykombinowalem, to jesli chce miec te snopy swiatla padajace od tylu na logo to musze logo wsadzic w jakies pudelko, powycinac dziury i oswietlic cale pudelko swiatlem???
Prosze o jakies pomysly jak moge sobie z tym poradzic.
Pozdrwaiam

jeszcze maly PS
zauwazylem ze to samo sie dzieje gdy nie dodamy ciena - swiatlo przenika przez sciany....i choc nie oswietla bezposrednio obieku ktory je przeslania (z tylu jest czarny) to cala reszta obiektow za nim jest juz oswietlona....
Non progredi est regredi
Offline
Awatar użytkownika

maltaannon

Team eduweb

Team eduweb

  • Posty: 126
  • Rejestracja: 12 mar 2010, o 19:15
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Swiatlo - Visibility - cinema 4d problem

Post14 mar 2014, o 15:15

Wszystkie spostrzezenia masz poprawne. Dziala tak jak powinno. Pomysl z robieniem plaszczyzny blokujacej swiatlo tez jest sprytny. Czesto sie to stosuje, nawet w klasycznej fotografii. Ale... czy probowales moze swiatla typu Spot lub Paralel spot z wlaczona opcja Visible Light? :roll:
Offline
Awatar użytkownika

Yasiek

  • Posty: 213
  • Rejestracja: 30 wrz 2011, o 19:30
  • Lokalizacja: Dublin

Re: Swiatlo - Visibility - cinema 4d problem

Post14 mar 2014, o 20:52

:P
No dobra - spot/parallel zalatwia sprawe...zauwazylem, ze jak sie visibility->inner/outer distance ustawi "przed" tym obiektem, co powiedzmy na niego swieci to jeszcze jest git (znaczy lony nie ma za obiektem), ale - znowu jakies ale - jak juz jest podloga (czy to floor czy plane) to swiatlo dalej "wypada" za obiekt a im bardziej jasny obiekt tym dalej leci....tego juz nie ogarniam, bo o ile rozumie ze outer distancem ustawiam sobie snopy swiatla i leca tylko do sciany, to za sciana podloga dalej elegancko sie swieci. No ale z tym sobie akurat poradzilem dodajac bylejaki cien, wtedy swiatlo zaczyna sie w tej scenie odnajdywac jak powinno. (tylko z nowu jak sie nie chce cienia to trzeba wylaczyc (ja to robie jak w kursie - compositing tagiem) ale (sic! po raz kolejny) wtedy cala piekosc sceny trafia szlag).
Nie bardzo to dla mnie intuicyjne po prostu.Ale taki software wdac, trzeba sie przyzwyczaic:)

Dzieki za odpowiedz, teraz przynajmniej jest to mniej irytujace niz bylo:)
pozdrawiam
Non progredi est regredi
Offline
Awatar użytkownika

maltaannon

Team eduweb

Team eduweb

  • Posty: 126
  • Rejestracja: 12 mar 2010, o 19:15
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Swiatlo - Visibility - cinema 4d problem

Post14 mar 2014, o 21:29

A zwyklym falloffem nie mozesz zalatwic sprawy? Pobaw sie zakladka Details w atrybutach swiatla. Tam masz Falloff, oraz ewentualnie Near Clip i Far Clip. No i oczywiscie mozesz jeszcze wykorzystac zakladke Project, gdzie mozesz powiedziec, ktore obiekty nie maja byc oswietlane, albo wybrac, te ktore maja byc oswietlane. Mozliwosci jest duzo. Ze juz nie wspomne o tym, ze sam snop swiatla mozesz zrobic w photoshopie, a w Cinemie zadbac tylko o to, aby obiekt byl odpowiednio oswietlony i aby bylo zrznicowanie swiatla w scenie. Tak sie to robi i tak sie to praktykuje. Gdyby wszystko zawsze robic od A do Z w 3D to by nic nigdy nie zostalo skonczone :)
Offline
Awatar użytkownika

Yasiek

  • Posty: 213
  • Rejestracja: 30 wrz 2011, o 19:30
  • Lokalizacja: Dublin

Re: Swiatlo - Visibility - cinema 4d problem

Post16 mar 2014, o 15:46

dobra - mam - nie jest to jakies pewnie odkrywcze, i nie dziala idealnie, ale...
jedyne co udalo mi sie wykombinowac tak zeby luna swiatla nie "wystawala" z pudelka to zabawa Outer Distance i Relative Scale w zakladce Visibility - idzie to wtedy dostosowac (mniej wiecej) do przestrzeni w jakiej swiatlo sie znajduje (jesli jest to jakas prosta przestrzen pod tytuem cube albo sphere - dla U juz bylby problem z jednym swiatlem)
dzieki za czas na odpowiedzi dla marudnego mnie:D
pozdrawiam
P.s
z Photoshopa jestem przecietny:) latwiej w Cinema:)
Non progredi est regredi

Wróć do Postprodukcja Wideo i 3D

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron