Strona 1 z 1

Animacja napisu plus jej automatyczne wyrównanie

Post: 21 wrz 2015, o 01:13
autor: UserForum
Witam, potrzebuje porady.
Będę bardzo wdzięczny za wszelkie rady.

Obrazek

Mam materiał, który od czasu do czasu trochę trzęsie. Stworzyłem na nim napis 3D korzystając ze znanego nam pluginu ELEMENT 3D. Teraz chciałym ten napis zanimować tak aby odzwierciedlał to co się dzieje na ekranie i stał w miejscu.
Innymi słowy: mam skrzydło samolotu. Chciałem aby napis pojawił się na skrzydle i tam został. Od czasu do czasu skrzydło się lekko podnosi więc chcę aby napis automatycznie też się wtedy poruszył (ma sprawiać wrażenie, że naprawdę tam jest).
Niby prost, co? Camera tracker, stworzyć "nul object", podpiąć pod swój obiekt i gotowe.
Ale nie, to nie takie proste, bowiem...
Najpierw stworzyłem całą animację napisu, jego wlot a potem jego spadnięcie w dół.
Do stworzenia tego posłużyłem się "kamerą" jaką dodałem do projektu.
I teraz kiedy trackuje obraz by wyszukiał mi punkty stałe do których podepnę napis to tworzy mi sie druga kamera. I w momencie gdy moje trackery są już gotowe i nakładam na nich jakiś "solid" lub "null object" (w celu późniejszego podpięcia pod nie już właściwego napisu 3D) to w tym momencie mój napis 3D znika. A znika on dlatego bo wtedy mam 2 kamery.
A projekt nie działa na dwóch obecnych w nim "kamerach". Przypominam, że jedna kamera animuje mi mój napis (on później spada) a kolejna kamera tworzy się już wraz ze strackowanym obrazem.
I nie wiem co mam zrobić by podpiąć swój napis pod to.

Próbowałem scalić wszystko do prekompozycji prócz napisu, strackować materiał na innej warstwie (poza prekompozycją) i podpiąć sam napis, ale to nie działa - wszystko się rozdjeżdża i musi być jedna kamera obecna przy napisie.

Jeśli nie rozumiecie to powtórze jeszcze raz.
Zrobiłem animacje napisu 3D, pojawia się on i spada. Do tego użyć musiałem nowej kamery 3D, więc wybrałęm ją z menu i dodałem. Teraz chcę aby ten napis co utworzyłem współgrał z trzęsieniami na obrazie. Do tego celu trackuje obraz, dostaje trackery i w momencie gdy tworzę z nich obiekt do którego współrzędnych będę chciał podpiąć swój napis 3D - to wtedy on znika. Nie mogę mieć dwóch różnych kamer 3D w projekcie. Próbowałem to rozwiązać sam ale sposób ze skopiowaniem ustawień obiektu z trackerami na mój napis 3D nie dał efektu.

Proszę o pomoc.

Re: Animacja napisu plus jej automatyczne wyrównanie

Post: 28 wrz 2015, o 21:50
autor: Morgtus
Witam

Przy camera trackerze najlepiej tworzyć kamerę z punktów trackowanych, ewentualnie podpiąć pod nulla. Jednak jeśli to niedziała, to proponowałbym trackować przy pomocy mocca, która jest zintegrowana z After Effect (przynajmniej do wersji CS5 i chyba CS6, nie wiem jak CC). Mocca zamiast pojedynczych punktów trackuje całą zadaną powierzchnię i tutaj musisz zobaczyć co lepiej wyłapie, czy samo zaznaczone skrzydło, czy skrzydło i troszeczkę obrysu, a może większy obszar (ale bez przesady).

Jeszcze wszystko zależy od danego materiału - w tym przypadku widzę, że skrzydło przysłaniane jest prze chmury i tutaj może być problem z wyłapaniem ruchu skrzydła, prawdopodobnie jednak sprawdzi się większy obszar w jego obrębie - to już trzeba poeksperymentować.

Tak czy siak, uważam, że do takiego materiału bardziej nada się Mocca, jeszcze można na potrzeby trackowania zwiększyć kontast (levels lub curves) i potem nałożyć dane i przypięty element nad orginalnym materiałem.

Pozdrawiam