Strona 1 z 1

PROBLEM - 3DS MAX - Renderowanie wielu wariacji

Post: 19 lut 2016, o 14:03
autor: QuaintArt
Witam,

Spotkałem się z problemem na który nie potrafię znaleźć rozwiązania i byłbym bardzo wdzięczny za waszą pomoc.
Problem dotyczy renderowania bardzo dużej ilości wariacji tego samego modelu. Mówiąc dużo mam na myśli zakres od 100 do 500 wariacji. Obecnie mam stworzony obiekt który ubierany jest w różne materiały. Poprzez Manage Scene States zapamiętuje każdą wariacje materiałową. Następnie poprzez Batch Render kolejkuje każdą wariacje. Dodam jeszcze, że każdy wariant renderuję w 3 ujęciach. Problem polega na tym, że nie wiadomo z jakich powodów 3DS Max oświadcza że ma error i że musi zamknąć aplikacje. Jedyne co zauważyłem to, że zawsze wysypuje się po wyrenderowaniu 3 ujęć danej wariacji, nigdy po którejś z klatek, zawsze komplet. Drugą sprawą jest to, że czasami wyskoczy error po wyrenderowaniu 6 kompletów a czasem po 42. Zakładam, że Batch Render nie radzi sobie z taką dużą liczbą zakolejkowanych wariacji, ale to jest tylko mój domysł.
Raczej nie jest to problem sprzętowy, bo komputer ma 2x xeon i 32 GB ramu. Renderuje V-Ray i używam 3DS Max 2016.

Będę bardzo wdzięczny za pomoc przy rozwiązaniu tego problemu. Jeżeli macie pomysł czy jest jakiś inny sposób na wykonanie tego całego zadania aby w wyniku uzyskać gotowe xxx plików bez ciągłego nadzoru komputera to byłoby super.

Pozdrawiam