Strona 1 z 1

Konwersja Pantone do CMYK

Post: 20 gru 2011, o 20:46
autor: Sebastian
Witam serdecznie, muszę zrobić wizytówkę... klient podał mi kolory Pantone, które trzeba skonwertować do CMYK (sam je będzie drukował i tak sobie życzy).

Problem w tym, że próbnik z którego klient spisywał kody to:

Pantone Matching System - z COREL 8

Kolory mam w formie:
269 CV


Ani w CORELu X5, ani w Ilustratorze CS5 nie mam tej palety. Gdyby wizytówki były drukowane farbami pantone to nie byłoby problemu - jednak przy konwersji na CMYK nie wiem którą paletą mogę to zastąpić, żeby kolory były jak najbardziej podobne.

Podpowiecie?

Czy paleta Pantone solid coated będzie odpowiednia do w/w konwersji?

Re: Konwersja Pantone do CMYK

Post: 22 gru 2011, o 00:14
autor: eGalery
Ja bym użył palety solid coated.
Z tego co piszesz będzie to wizytówka - czyli papier powlekany,
a składowe cmyk to: 80.91.23.14.
Mam nadzieje że klient jest świadomy co do różnicy między cmyk a Pantonem.

Re: Konwersja Pantone do CMYK

Post: 22 gru 2011, o 01:45
autor: pidzeeej
Niestety klienci uświadomieni są tylko w teorii o tym, a nie w praktyce.. Później np otrzymują projekty i jest wielkie ale ... ale dlaczego to ma inny kolor (odcień) i gadaj z takimi.. :roll: pracując w drukarni również korzystam z palety pantone solid coated, tak jak już wyżej kolega napisał będzie to najlepszy wybór. Na cyfrze niestety próbując dopasować kolor CMYK na identyczny do pantona można się ładnie nairytować :)

Re: Konwersja Pantone do CMYK

Post: 22 gru 2011, o 02:23
autor: Sebastian
Dzięki Panowie za odpowiedzi.

Poinformowałem o tym, że kolor po konwersji może się różnić... i to wcale nie mało - chociaż przyjął to chyba z lekkim niedowierzaniem.

Re: Konwersja Pantone do CMYK

Post: 23 gru 2011, o 20:27
autor: pidzeeej
Niektóre się dopasuje prawie idealnie, a inne nie. Zresztą samo dopasowanie na monitorze prawie nic nie znaczy, każdy nie jest tak samo skalibrowany i każda drukarka inaczej dany odcień wydrukuje, u mnie na cyfrze jednej dawała standardowo więcej cyanu, później po zmianie nawet na najnowszy sprzęt z tego roku po kalibracji miałobyć idealnie, a jednak tak nie było i dawała więcej magenty. Zresztą każda kolorystyka też ociupinkę może wyjść inaczej w zależności od papieru i czy też gotowy produkt będzie foliowany. A jak są małe nakłady to wątpie, że jak zaniesie projekt do drukarni to że im się będzie musiało chcieć bawić z idealnym dobieraniem koloru, w praktyce potrafi wyjść nawet 50 prób wydruku i nie spasuje się idealnie w dany odcień jakby nie patrzeć pantony to gotowe kolory złożone z 15 pigmentów (o ile się nie myle).