Z uwagi na dużą liczbę wpisów stworzonych bez wątpienia wyłącznie w celu pozycjonowania stron na określone frazy, dodaliśmy do wszystkich linków (w postach i podpisach) atrybut rel="nofollow". Z tego względu wszystkie dodane linki straciły swoją moc pozycjonerską. Forum jest dla Was, dlatego prosimy o zamieszczanie wyłącznie "prawdziwych" tematów i odpowiedzi.

Wirusy jak się zabezpieczyć?

Forum dla osób rozpoczynających przygodę z webdesignem
  • Wiadomości
Offline

jwaniowska

  • Posty: 1
  • Rejestracja: 19 lis 2015, o 17:57

Wirusy jak się zabezpieczyć?

Post19 lis 2015, o 19:02

Zanim dojdę do sedna sprawy, chcę zacząć od rozmowy..., bo ja osobiście nie bardzo rozumiem o co chodzi. I w jaki sposób, nie wchodząc na ftp, mogłabym ja zawirusować pliki.
Zleceniobiorca:
" Z informacji jakie posiadam był upload pliku z wirusem w międzyczasie i aktualizujemy cały wrodpress jak i wtyczki do najwyższych wersji.
Ja
Z tym wirusem to dziwna sprawa, ale, że był na serwerze starej strony? To nie możliwe.
Zleceniobiorca:
Nie możemy powiązać jednego z drugim, chyba że zainstalował się na komputerze osoby, która weszła na zaplecze wordpress i w tym przypadku przeszedł na instalację wordpress.
Ja
Dzięki za info. sprawdzę czy nie mam wirusa. Mój komputer jest regularnie serwisowany i ma takie zapory, że...
Wydaje mi się, że to któraś z wtyczek zainstalowanych może mieć wirusa. Nie wiem, bo ja ich nie instalowałam.
Zleceniobiorca:
Serwis nie daje pewności nigdy, bo wirus pojawia się zawsze później w definicji bazy antywirusowej a nie wcześniej.
Ja
Zaraz zobaczymy czy to ja
Zleceniobiorca:
To nie ma znaczenia kto, liczy się działanie wirusy itp mają do tego prawo - bez obaw.
Ja
A czy może mi pan podać nazwę pliku z wirusem?
Zleceniobiorca:
pliki JS zarażone oryginalnie od wordpresscore oraz pliki zarażone core wordpress mnóstwo."

I moje pytanie
1. czy jeżeli otworzyłam połączenie ftp, mogłam wpuścić owego wirusa?
2. czy mogłam ja złapać wirusa i zainfekować resztę stron, które modyfikuję?
3. jak sprawdzić czy szablon wordpressa jest zarażony? (jak mi google zakomunikuje to się dowiem)

Przepraszam za niefachowy język. Ale coś mi się wydaje, że koleś mnie wkręca.
Dzięki za pomoc.
Offline

KowalM2

  • Posty: 1
  • Rejestracja: 10 sie 2017, o 12:11

Re: Wirusy jak się zabezpieczyć?

Post10 sie 2017, o 12:16

Ja jak miałem problem z wirusami w kompie to odniosłem kompa do serwisu ponieważ problem mnie przerósł i nie byłem w stanie już poradzić sobie z tym wirusem.
Offline

grzechu91

  • Posty: 3
  • Rejestracja: 14 sty 2018, o 18:17

Re: Wirusy jak się zabezpieczyć?

Post23 sty 2018, o 18:01

Nie chcę dawać złej rady, ale moim zdaniem przez samo połączenie to tylko niektóre rodzaje wirusów mogłyby się przenieść.
Znacznie większa możliwość wchodzi, kiedy przez ftp zostaje przesłany jakikolwiek plik lub dane.
Przez samo wejście na stronę raczej nie dostaniesz problematycznych rzeczy. Możliwe jednak, że reklamy danej strony będą się częściej wyświetlały w przeglądarce, a dopiero one mogę skutkować w czymś poważniejszym.
Offline

Dareek

  • Posty: 5
  • Rejestracja: 16 mar 2018, o 16:40
  • Lokalizacja: Koszalin

Re: Wirusy jak się zabezpieczyć?

Post15 cze 2018, o 14:17

Do uploadu pliku atakującemu nie jest potrzebne hasło do ftp jeśli np. może wykorzystać dziury w WP albo serwerze.
Offline

pink56

  • Posty: 7
  • Rejestracja: 26 wrz 2018, o 10:49

Re: Wirusy jak się zabezpieczyć?

Post26 wrz 2018, o 10:52

czytac co sie klika i bedzie dobrze

Wróć do Początkujący Webmaster

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości

cron